افزایش تعرفه پیامک تبلیغاتی درسال ۱۴۰۲

رشد تجارت با اس ام اس، تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی، ارسال sms انتخاباتی، سامانه پیامکی انتخابات

افزایش تعرفه پیامک از سوی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول تصویب و از اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرایی می شود.
طبق بخشنامه جدید اپراتورهمراه اول تعرفه هر پیامک ۱۰۰ درصد وتعرفه هر پیامک در اپراتور ایرانسل ۱۲۰ درصد افزایش یافته و این بخنامه از تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرایی می شود.
این افزایش تعرفه در حالی اتفاق اتاده که تعرفه پیامک در سال گذشته نیز افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
بر اساس بند « ط » تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است؛ در سال ۱۴۰۱ به قیمت هر پیامک، ۳۰ ریال اضافه می شود. بخش عمده افزایش تعرفه پیامک، صرف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات می شود.
از سایر هزینه های باقی مانده، بخشی صرف حمایت از حقوق معلولان و باقی‌مانده ی آن برای حمایت از کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.
در این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۳۰ریال ( ۳تومان ) از کاربران خود دریافت و آن را به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
با توجه به ابلاغیه اپراتورها و تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱، از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ سامانه های ارائه دهنده ی سرویس پیامکی مجبور به افزایش تعرفه پیامک خواهند بود.
افزایش تعرفه ارسال پیامک امری غیر قابل اجتناب و از سوی مخابرات است؛ تمامی سامانه های ارسال کننده ی پیامک و اپراتورهای تلفن همگی ملزم به پیروی از آن هستند و پنل اس ام اس مدیانا در این قیمت گذاری نقشی نداشته است.

متن لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص افزایش تعرفه
متن بند « ط » تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱:
“سکارور(اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ سی (۳۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند. درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف یک هزار میلیارد(۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت اجرای مواد(۵)، (۶) و (۸) قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی(ردیف ۱۳۱۵۰۰) و پنج هزار میلیارد(۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال مابقی از محل ردیف ۲۷- ‌۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق پیمانکاران بخش غیردولتی و به صورت رقابتی صرف شبکه ملی اطلاعات شود”
جهت مشاوره رایگان با شماره های زیر در ارتباط باشید
۰۹۱۹۶۸۶۰۹۶۰
۰۲۱۵۱۰۹۱۰۰۰