همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان

آرین تل، همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان

همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان

همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان در راستای توسعه بازار انجام گرفته است. 

هلدینگ ایرانیان در راستای توسعه بازار و ارائه خدمات نوین به مشتریان خود قراردادی انحصاری با اپراتور (آرین تل) در زمینه ارسال پیامک منعقد نموده است.  در این قرار داد انحصاری که بین آرین تل و هلدینگ ایرانیان امضاء شده است ایجاد نسل دوم سامانه های ارسال پیامک و کمک به کسب و کارهای داخلی هدف اصلی عنوان گردیده است.

 

اپراتور شبکه مجازی موبایل یا  MVNO چیست؟

اپراتور شبکه مجازی موبایل یا MVNO یک ارائه دهنده خدمات ارتباطات بی سیم است و نقش منحصر به فردی در اقتصاد امروز برعهده دارند. برخلاف اپراتورهای سنتی شبکه تلفن همراه  (MNO)، MVNO ها، مالک زیرساخت مورد استفاده خود نیستند. در عوض، اپراتور شبکه مجازی موبایل، زیر ساخت مورد نیاز خود را از  MNO ها اجاره می ‌کنند و از این زیرساخت برای ارائه مجموعه ای منحصر به فرد از خدمات به بازارهای خود استفاده می کنند. MVNO ها دسترسی انبوه به خدمات MNO را با نرخ های تخفیف دار یا عمده فروشی تهیه می ‌کنند و قیمت های خرده فروشی را برای فروش به مصرف کنندگان تعیین می کنند.

در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی مدل کسب و کار اپراتورهای شبکه مجازی موبایل بپردازیم و ببینیم دقیقاً چه عملکردی دارند و چه چیزی را می توانند به «جدول اینترنت اشیا» بیاورند. Tesco Mobileیک MVNO است. Tesco Mobile تلفن های همراه، برنامه های تماس و داده ها را به عنوان MVNO ارائه می دهد. درواقع Tesco Mobile  با استفاده از زیرساخت شبکه تلفن همراه O2 می تواند یک اپراتور شبکه مجازی موبایل  MVNO باشد.

 

چه چیزی یک اپراتور شبکه های مجازی موبایل را منحصر به فرد می کند؟

با همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان بدلیل جذب مشتری و رقابت ، امکانات منحصر بفردی، فراهم شده است.

هر اپراتور شبکه مجازی موبایل (MVNO) برای جذب مشتری و رقابت با سایر MVNO ها و اپراتورهای بزرگ، باید چیزی منحصر به فرد و متمایز کننده داشته باشد. در زیر برخی از عواملی که می‌تواند اپراتور MVNO را از دیگر رقبا متمایز کند را بررسی می‌کنیم:

قیمت: یکی از عوامل اصلی جذب مشتری برای هر MVNO، قیمت مناسب خدمات ارائه شده است. برای جذب مشتریان، MVNO باید قیمتی پایین‌تر از رقبای خود ارائه کند. که با همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان، این کاهش هزینه و رقابتی بودن قیمت، ایجاد شده.

 خدمات: ارائه خدمات ویژه می‌تواند MVNO را از رقبا متمایز کند. به عنوان مثال، ارائه خدمات اضافی مانند پخش موسیقی، تلویزیون، فیلم، نرم‌افزار و بازی‌های موبایل، می‌تواند برای MVNO جذاب باشد.

پوشش: یکی دیگر از عواملی که MVNO را برتر از رقبا می‌کند، پوشش شبکه است. اگر MVNO بتواند پوشش بهتری نسبت به رقبای خود ارائه دهد، مشتریان جدیدی را به خود جذب خواهد کرد.

تجربه کاربری: طراحی و ارائه یک تجربه کاربری لذت‌بخش و ساده برای مشتریان، همچنین ارائه ابزارهایی برای مدیریت حساب کاربری، می‌تواند به MVNO در جذب و حفظ مشتریان کمک کند.

بازار هدف: معرفی MVNO در بازارهای خاص، می‌تواند در جذب مشتریان و متفاوت کردن آنها از رقبای خود موثر باشد. به عنوان مثال، معرفی MVNO با تمرکز بر بازار دانشجویی، می‌تواند جذب دانشجویان بیشتری به خود شود.

انعطاف پذیری: قابلیت تغییر و تطبیق با نیازهای مشتریان، یک عامل مهم در موفقیت MVNO است. ارائه انواع پلن‌های قابل تنظیم و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، می‌تواند MVNO را متفاوت نماید.

 

 MVNO  چه کاری انجام می دهد؟

MVNO  ها در زیرساخت شبکه تلفن همراه سرمایه گذاری نمی کنند، اما باید خدمات مهم دیگری را ارائه دهند که از مشتریان خود پشتیبانی می کند. خدماتی که MVNO ها در انتقال ارزش و تجربیات مثبت برند به مشتریان ارائه می‌دهند عبارتند از:  

  • بازاریابی و تبلیغ محصولات
  • مدیریت صورتحساب و صورتحساب مشتریان برای خدمات
  • ثبت نام مشترک در شبکه
  • ارائه خدمات مشترک مانند بررسی تعادل، شارژ شبکه، مراقبت از مشتری و قابلیت‌های پیامک
  • توزیع دارایی هایی مانند سیم کارت و تلفن همراه

چرا اپراتورهای شبکه تلفن همراه به MVNO نیاز دارند؟

اپراتورهای شبکه تلفن همراه برای رشد کسب و کار خود به دنبال افزایش درآمد و بازاریابی خدمات خود هستند. یکی از راه‌های افزایش درآمد، افزایش تعداد مشترکین است. اما برای رقابت با اپراتورهای بزرگ و جذب مشتریان جدید، اپراتورهای کوچک و جدید باید هزینه‌های بسیار زیادی برای ساخت و پایه‌گذاری شبکه خود صرف کنند.

از طرفی MVNO یا شبکه مجازی موبایل، شرکتی است که بدون داشتن زیرساخت شبکه، از شبکه اپراتورهای بزرگ تلفن همراه برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کند. این استفاده از شبکه اپراتورهای بزرگ برای اپراتورهای کوچک و جدید، به دلیل صرفه جویی در هزینه‌های احداث شبکه و همچنین دسترسی به زیرساخت شبکه بزرگتر، بسیار مفید است. این راهکار برای اپراتورهای کوچک علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در جذب مشتریان نیز مؤثر است چرا که اغلب MVNO ها خدماتی با قیمت پایین‌تر از اپراتورهای بزرگ ارائه می‌دهند.

چند نوع شبکه مجازی موبایل MVNO وجود دارد؟

MVNO  ها در چهار شکل متفاوت ارائه شده‌اند که در ادامه به تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فروشنده تحت لیسانس

فروش محصولی تحت لیسانس (Reseller Rebranding) به معنای فروش محصولات و خدمات تحت عنوان شرکت خود به دیگران با استفاده از محصولات و خدمات یک شرکت بزرگتر است. در این مدل کسب و کار، شما به عنوان یک فروشنده تحت لیسانس، محصولات و خدماتی را که برای شما فراهم شده است، با نام و برند خود به فروش می‌رسانید. به این ترتیب، شما می‌توانید با استفاده از برند و محصولات شرکت بزرگ، به سرعت و با هزینه کمتری کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

Full-MVNO

شرکت‌هایی که به صورت کامل از شبکه یک اپراتور سوم استفاده می‌کنند و خود اپراتور نیستند به عنوان MVNO یا “اپراتور شبکه مجازی” شناخته می‌شوند. این شرکت ها از شبکه فیزیکی یک یا چند اپراتور تلفن همراه استفاده کرده و با امکانات زیرساختی ارائه شده توسط اپراتور، خدمات خود را برای مشتریان ارائه می‌دهند.

مثالی از MVNO، Virgin Mobile است که در برخی کشورها از شبکه‌ی بی‌سیم Sprint استفاده می‌کند. Virgin Mobile شماره‌های تلفن همراه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و خدمات مختلفی نظیر تماس صوتی، پیامک، داده و… را از طریق شبکه Sprint ارائه می‌دهد. به طور کلی، MVNO ها قادرند با استفاده از شبکه یک یا چند اپراتور، خدمات مختلفی را برای مشتریان خود ارائه کنند

Light-MVNO

شرکت‌هایی که به صورت سبک از شبکه‌ی یک اپراتور سوم استفاده می‌کنند، به عنوان مجازی اپراتور تلفن همراه شناخته می‌شوند. این شرکت‌ها می‌توانند از زیرساخت و تاسیسات اپراتور سوم استفاده کنند و خدماتی را با استفاده از این زیرساخت به مشتریان خود ارائه دهند. برای مثال، این شرکت‌ها می‌توانند SIM ‌کارت‌هایی را به مشتریان خود بفروشند و خدماتی مانند تماس، پیامک، اینترنت و… را از طریق زیرساخت اپراتور سوم به مشتریان خود ارائه کنند. همچنین، این شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌های حجمی و اشتراکی را برای مشتریان خود ارائه کنند و از این طریق درآمد کسب کنند.

فعال کننده های شبکه

فعال کننده‌های شبکه، به عنوان اپراتورهای تلفن همراه، خدمات مختلفی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این خدمات شامل مکالمه صوتی، پیامک، اینترنت، پیامک صوتی، ویدئو کال، دیتا سیم، تماس تصویری و… می‌شوند. برای ارائه این خدمات، اپراتورهای تلفن همراه باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند. این زیرساخت‌ها شامل تمامی تجهیزات شبکه‌ای مانند تلفن همراه، ایستگاه‌های تکرار کننده سیگنال (BTS)، بانک های داده، سرورها، ایمیل و… می‌شوند.

بر خلاف شرکت‌های مجازی اپراتور تلفن همراه، فعال کننده‌های شبکه، خود اپراتور هستند و مستقیماً ارتباط با مشتریان خود دارند. بنابراین، آنها می‌توانند خدمات مختلف را با استفاده از شبکه و تجهیزات خود به مشتریان خود ارائه کنند و درآمد کسب کنند.

MVNO  ها برای رقابتی بودن به چه چیزی نیاز دارند؟

با همکاری آرین تل و هلدینگ ایرانیان، بدلیل رقابتی شدن این نوع خدمات ، امکانات منحصر بفردی، فراهم شده است.

MVNO  ها برای ارائه خدمات برتر به مشتریان خود به یک پلت فرم اینترنت اشیاء ایمن، انعطاف پذیر و قوی نیاز دارند. در اینجا مهمترین جنبه هایی که MVNOها باید در هنگام انتخاب پلتفرم مناسب را بررسی می‌کنیم:

امنیت دستگاه قوی

اینترنت اشیا، به عنوان یک فناوری، شدیداً آسیب پذیر است. دستگاه‌های تلفن همراه اغلب با جدیدترین سیستم عامل به‌روزرسانی نمی‌شوند و به راحتی در معرض بد افزارها و سایر تهدیدات مخرب قرار می‌گیرند. برای از بین بردن تهدیدات امنیتی، MVNها باید روی پلتفرم‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که مکانیسم‌های انعطاف‌پذیری را برای ارتقاء FOTA و SOTA ارائه می‌کنند تا همیشه دستگاه‌های مشتریان خود را به‌روز نگه دارند.

قابلیت گزارش دهی قوی

همیشه پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود. برای MVNO ها، جلوگیری از خرابی دستگاه تنها با دسترسی به اطلاعات مشتریان و دستگاه‌های آنها و بستری که قادر به شناسایی و مدیریت ناهنجاری‌ها باشد امکان‌پذیر است.

زمان سریع برای بازاریابی خدمات خود

رابط کاربری (UI/UX) ، پیدا کردن اتوماتیک دستگاه و  محیط بدون کد از ویژگی هایی هستند که استقرار خدمات را برای MVNO  ها ساده می کنند و خدمات رسانی به مشتریان فعلی و جدید را آسان تر می کنند.

خلاصه

MVNO  ها ارزش فوق العاده ای برای بازارهای خود به ارمغان می آورند. آنها با استفاده از اپراتورهای شبکه تلفن همراه دسترسی به مشتریان بیشتری را فراهم می کنند و باعث رشد آن‌ها می شوند. همچنین برای مصرف کنندگان، MVNO  ها محصولات و خدمات رقابتی تری ارائه می دهند. MVNO های آینده نگر همچنین می توانند مزیت رقابتی خود را با سرمایه گذاری در پلتفرم مناسب اینترنت اشیاء افزایش دهند. کنترل شبکه دستگاه آنها با پلتفرم هایی مانند Coiote IoT Device Management  می تواند آنها را قادر سازد تا عملکرد خود را بهبود بخشند.

آرین تل در یک نگاه

شرکت ارتباطات آرین تل در آبان ماه سال ۱۳۹۵ تأسیس و در اسفند ماه ۱۳۹۶ موفق به دریافت پروانه فعالیت اپراتور مجازی موبایل نوع اول (Full MVNO) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گردید. اپراتور مجازی موبایل Mobile Virtual Network Operator) MVNO) یک اپراتور تلفن همراه است که با استفاده از امکانات و تجهیزات خود در بخش های Core (HLR)HSS و IN، Billing و CC و اجاره بخش ACC شامل (BSC+BTS) از اپراتورهای موبایل MNO که به آنها اپراتور میزبان گفته می شود، انواع سرویسهای پایه از قبیل USSD-SMS-Data-Voice بعلاوه سرویس‏های ارزش افزوده VAS و همچنین سرویسهای اینترنت اشیاء IOT و سایر سرویسهای M2M را ارائه می دهد.

از آنجایی که این شرکت اپراتور مجازی نوع اول می باشد لذا با ایجاد زیر ساخت های تلفن همراه (بجز شبکه دسترسی رادیویی)، مرکز سوییچینگ و نقاط پشتیبانی خدمات داده مانند GGSN و SGSN، مرکز ثبت اطلاعات مکانی (HLR) مشترکین خود را راه اندازی نمود.

پلتفرم باز آرین تل (API Open)

سکو باز آرین تل ، محیطی را فراهم نموده تا کسب و کارها، توسعه دهندگان API، شتاب دهندگان و استارت آپ ها، با استفاده از واسط های برنامه نویسی و سرویس های ابری آرین تل، نیازمندی های مشتریان خود را تامین نمایند و واسط های برنامه نویسی خود را با سایرین به اشتراک گذارند.

ظرفیت های سکو آرین تل

پلتفرم آرین تل دارای ظرفیت ارائه خدمات مبتنی بر سیم کارت به مشترکین حقیقی و حقوقی خود به شرح ذیل می باشد:

  • خدمات پایه شامل مکالمه، پیامک، دیتا و کدهای دستوری USSD
  • سیم کارت سازمانی آرین تل و سرویس های سازمانی APN و MVPN
  • باشگاه هواداری مشتریان
  • خدمات دیجیتال بانکی و پرداخت
  • خدمات احراز هویت کاربران
  • خدمات همگرای اینترنت موبایل و اینترنت ثابت
  • هوشمندسازی و اینترنت اشیاء
  • تلویزیون اینترنتی
  • فضای ذخیره سازی ابری
  • ارتباطات بین الملل

خدمات OTP و پرداخت آرین تل

سرویس های احراز هویت و پرداخت مبتنی بر سیم کارت آرین تل نیز شامل خدماتی از قبیل :

  • – انجام تراکنش موبایلی آفلاین و آنلاین
  • – سرویس های پرداخت اعتباری (پرداخت خرد، حمل و نقل و کارت رفاهی – تفریحی)
  • – کاربری ساده و پرداخت آسان با استفاده از QR Code
  • – اتصال ساده کیف پول روی سیم کارت
  • – اجرای پروتکل امنیتی قوی از طریق سیم کارت در تولید رمز یکبار مصرف (OTP)

شرکت ویرا ارتباط گستر ایرانیان با بیش از ده سال فعالیت در زمینه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و سرویس های مخابراتی و  با بهره برداری از جدیدترین امکانات، کارشناسان و متخصصین این امر پا به عرصه ارائه خدمات ارزش افزوه گذاشته است.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان قزوین -خیابان سبحانی کوچه زارع پلاک ۲ ،ساختمان بانک ملت، طبقه سوم، واحد ۲۰
خط مستقیم:

۰۲۱۵۱۰۹۱۰۰۰
تلفن همراه:

 ۰۹۱۹۶۸۶۰۹۶۰