عوامل موثر در ارسال sms

امکانات پنل اس ام اس پیامک ملی،ارسال پیامک استانی، عوامل موثر در ارسال sms

عواملی که پیامدهای اس ام اس را تحت تأثیر قرار می‌دهند

عوامل موثر در ارسال sms برای اشخاص و شرکت هایی که از این روش برای تبلیغات استفاده میکنند دارای اهمیت است. این روزها با پیشرفت تکونولوژی و افزایش رقابت در سطوح مختلف تجاری، اطلاع‌رسانی ازطریق ارسال اس ام اس، برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد. این شیوه پربازده برای شرکت‌های بزرگ به‌عنوان یک ابزار کارآمد می‌تواند به افزایش جذب مشتری و حفظ مشتریان سابق کمک فراوانی نماید. مشتریانی که ازطریق دریافت sms در جریان اطلاعات شغلی و فروش شرکت‌ها و کسب و کارها قرار می‌گیرند به میزان قابل توجهی سوددهی و ارتقاء تجاری مشاغل را بالا می‌برند. ارسال پیامک تبلیغاتی، با روشی ساده نرخ تبدیل را معادل ۴۰ درصد بالاتر می‌برد؛ تنها کافی است صاحبان مشاغل برای خرید پنل اس ام اس، به شرکت‌های ارائه دهنده به‌صورت حضوری یا مجازی مراجعه نمایند. آنگاه در مدت زمان کوتاهی شاهد میزان قابل توجهی مشتری خواهند بود.

یکی از عوامل موثر در ارسال sms ، وجود یک سد دفاعی است که مانع رسیدن اس ام اس‌های تبلیغاتی یا پیامک‌های تجاری به مشتریان می‌شود. در این مطلب قصد داریم دلایل عدم دریافت پیامک‌ها توسط مخاطبین را بررسی نماییم.

 

کاهش هزینه‌ ارسال پیامک، sms تبلیغاتی منطقه‌ای،سامانه پیامکی ملی ایران

 

وجود مسیرهای خاکستری یا جعلی

ارسال پیامک به منظور تبلیغات گاهی با سدی به نام مسیرهای خاکستری و جعلی روبه‌رو می‌گردد. وجود این مسیرها سبب گشته است تا پیامک قبل از رسیدن به مخاطب وارد کانالی جعلی و اشتباهی شود و به دست مخاطب نرسد. همچنین گاهی ممکن است پیامک‌های گم شده به‌عنوان اسپم (spam) شناخته شود و هیچگاه به مقصد اصلی نرسد. Perry Offerمدیر اجرایی Dialogue Group با اشاره به وجود کانال‌ها و مسیرهای اشتباه، بیان می‌کند بسیاری از پیامک‌های تبلیغاتی که وارد مسیرهای اشتباه می‌شوند، سبب می‌گردد کاربران تعداد زیادی از مشتریان خود را ازدست بدهند و درنتیجه صاحبان مشاغل و مدیران کسب و کارها میلیاردها ریال ضرر را متحمل شوند.

در سال‌های اخیر گروه‌هایی مانند AdaptiveMobile شرکت‌های امنیتی تلفن همراه را راه‌اندازی نموده‌اند تا ابزارهایی برای کشف مسیرهای خاکستری در دست داشته باشند و با ردیابی پیام‌های اس ام اس و شناسایی منشأ پیامک از هد رفت سرمایه کسب و کارها جلوگیری کنند. به‌این ترتیب این شرکت‌ها می‌توانند فرستندگان پیامک‌های تبلیغاتی را مطلع نمایند که پیامک آن‌ها در مسیر درست قرار نگرفته است، بنابراین صاحبان مشاغل می‌توانند با انجام پیگیری‌های لازم پیام‌های متنی خود را به مخاطب اصلی خود برسانند. در بهترین حالت، پیام‌ها به‌صورت محلی یا بین‌المللی از طریق استراتژی «hop 1» ارسال می‌شوند، به‌این ترتیب پیامک‌های به‌شکل کاملاً مستقیم و مطمئن به مخاطبین می‌رسند.

 

وجود فیلترهای اسپم

درصورتی که اس ام اس ارسال شده توسط اپراتور، اسپم (spam) شناخته شود احتمال فیلتر شدن آن از سوی حامل بسیار بالا می‌رود، در این شرایط پیامک هرگز به دست مخاطب نمی‌رسد. اما راه‌حل‌هایی وجود دارد تا sms به‌عنوان اسپم شناخته نشود و کاربران بتوانند از این اتفاق جلوگیری نمایند. درصورتی که کاربران نکات مهمی را در ادامه بیان می‌شود را رعایت نمایند می‌توانند از رسیدن پیامک‌های خود به گروه مخاطبین اطمینان داشته باشند. راه‌کارهایی که با رعایت آن‌ها پیامک تبلیغاتی از فیلترهای حامل به سلامت عبور می‌نماید عبارتند از:

  • استفاده از شناسه‌های فرستنده عددی
  • استفاده از شناسه‌های فرستنده الفبایی در پیامک‌های ارسالی، سبب می‌شود حاملین آن پیامک‌ها را به‌عنوان هرزنامه (spam) شناسایی کنند و به جای فرستادن به مخاطب، به اسپم فرستاده شوند. بهتر است در ارسال sms از شناسه‌های فرستنده عددی استفاده کنید.
  • گروه‌بندی مخاطبین و  اعمال تغییر در متن پیامک
  • اگر کسب و کاری با استفاده از یک کمپین بازاریابی، اقدام به ارسال متن پیامک تبلیغاتی به کل لیست مشتریان نمایند، اطمینان داشته باشد که متن پیامک او به دست مخاطب خواهد رسید. ارسال همگانی پیامک، شیوه‎ای مفید در ارسال اس ام اس به‌شمار می‌آید، اما زمانی که تعداد پیام‌های یکسانی از یک پنل پیامکی به مخاطبین ارسال می‌گردد، آلارم‌های هشدار اسپم در حاملین پیام فعال می‌شوند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این مسئله، کسب و کارها مخاطبین خود را به‌صورت گروهی تقسیم‌بندی نمایند و متن sms را به‌صورت گروه_ گروه با اعمال تغییرات ارسال کنند.
  • فرستنده‌ و شناسه‌های مختلف ایجاد شود
  • برخی از حامل‌ها پیامک‌های یک شناسه را فیلتر می‌کنند، بنابراین sms به دست مخاطب نمی‌رسد. صاحبان کسب و کار برای جلوگیری از بروز این مشکل باید چند شناسه عددی تشکیل دهند و طبق برنامه‌ریزی مشخصی پیامک‌های تبلیغاتی را از شناسه‌های مختلف ارسال کنند.  
  • دستورالعمل‌های لغو در متن پیامک قرار دهید
  • اگر مخاطبین اطلاعی از نحوه استفاده از برنامه اس ام اس نداشته باشند، ممکن است پیام‌های تبلیغاتی را به‌عنوان اسپم (spam) علامت‌گذاری کنند. درنتیجه پیامک‌های تبلیغاتی به‌جای دیده شدن وارد اسپم می‌شوند. بهتر است برای جلوگیری از این مسئله، اس ام اس‌های تبلیغاتی خود را به‌صورتی واضح برای مشتریان خود ارسال کنید. به‌عنوان مثال در ابتدای پیام خود کلماتی مانند نام مخاطب یا برند خود را ذکر نمایید.
  • مشکلات دستگاه تلفن همراه
  • تأخیر یا اختلال در دریافت پیامک از سوی مخاطبین همیشه به دلیل مشکلات ازسوی اپراتور یا شبکه ایجاد نمی‌شود. ایراداتی مانند خاموش بودن تلفن همراه، پر بودن حافظه گوشی، قطع بودن تلفن، وجود نداشتن شماره، رومینگ (نداشتن یک سیگنال مشخص) بودن تلفن همراه و ضعیف بودن باتری گوشی از دلایل عدم دریافت پیامک ازطرف مخاطف محسوب می‌شوند. بنابراین این مشکلات یکی از عوامل موثر در ارسال sms باید در نظر گرفته شوند.
  • قابلیت انتقال شماره تلفن همراه
  • حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که شماره‌ای جدید با پیش‌شماره متفاوت اما شماره یکسان از یک اپراتور دیگر خریده باشید. در این شرایط زمانی که شماره‌ها یکسان باشند اما به اپراتور دیگری منتقل گشته باشند، حامل‌های جدید پیامک تبلیغاتی را به‌عنوان اسپم می‌شناسد و آن را وارد صندوق spam می‌کند.

عواملی موثر در ارسال sms – پیامک به خارج از کشور

بسیاری از کسب و کارهای داخلی، قصد دارند اطلاعات شغلی خود را در اختیار جامعه هدف بزرگتری قرار دهند. به‌این تریتب این افراد ارسال پیامک تبلیغاتی را در سطح بین‌المللی انجام می‌دهند. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعات پیشه خود را به‌صورت جهانی معرفی نمایید باید اصول مهمی را رعایت کنید تا پیامک شما به دست مخاطب برسد و اسپم شناخته نشود. در درجه اول باید از کد بین‌المللی کشور مقصد را داشته باشد و در لیست مخاطبین حتماً کد را وارد سپس شماره مخاطب را اضافه نمایید. در این شرایط اس ام اس شما حتماً به دست نشتری خواهد رسید.

اگر کد فرمت بین‌المللی به دلایلی اشتباه وارد شود، هیچ پیامی به مخاطب شما نمی‌رسد. بنابراین برای اطمینان از دریافت پیام حتماً از کد کشور مقصد استفاده نمایید. همچنین در ارسال پیامک به کشورهای خارجی حتماً از زبان نوشتاری کشور مقصد در متن پیام خود استفاده نمایید. درغیر این صورت برخی حامل‌ها پیام شما را به‌عنوان اسپم شناسایی می‌کنند.

 

کلام آخر

عواملی موثر در ارسال sms و  تأخیر دریافت پیامک یا عدم دریافت sms  وجود دارد، این مسئله اتفاقی طبیعی است و شما می‌توانید با دریافت پشتیبانی و راهنمایی از تیم ارائه دهنده پنل پیامکی نسبت به رفع آن اقدام کنید. شما با خرید پنل پیامکی از هلدینگ ایرانیان می‌توانید خدمات متنوعی را در اختیار داشته باشید. تیم پشتیبانی این مجموعه با ارائه گزارش تعداد پیام‌های ارسال شده، تعداد پیام‌های دریافت شده و تعداد پیام‌های خوانده شد به شما اعلام نماید که چه تعداد از پیام‌های شما به دست مخاطب رسیده است. هلدینگ ایرانیان با مدیریت رشید نجاری نهایت تلاش خود را در پیشرفت و موفقیت همه مشاغل و کسب و کارها انجام می‌دهد.

درصورت عدم دریافت پیام شما از سوی مخاطب، همکاران ما در هلدینگ ایرانیان مشکل پیامک شما را بررسی و بهترین راه‌حل را به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران این مجموعه در هر ساعت از شبانه روز تماس گرفته و ابهامات خود در این زمینه را رفع فرمایید.